Resolució
Q-06845/2011 Manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 08/11/2011
Data de l'últim moviment 04/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.

En aquest cas han transcorregut més de quatre mesos des del moment en què es va signar el programa individual d'inserció i es va trametre a l'Administració de la Generalitat perquè l'aprovés, però encara no s'ha resolt. 

La persona afectada exposa que es troba en una situació greu de manca de recursos econòmics per cobrir les necessitats bàsiques, i demana que es resolgui el procediment que ha iniciat.

Contingut

El Síndic s'ha adreçat al Departament d'Empresa i Ocupació i al Departament de Benestar Social i Família, i ha posat en relleu la greu situació de necessitat en què es troben les persones afectades per les demores en la resolució d'aquests procediments, i la necessitat de resoldre aquesta problemàtica de manera immediata.

En el cas de la persona interessada, de les dades aportades es desprèn que són aplicables les previsions de l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que preveu que, un cop elaborat el programa individual d'inserció, en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte al Departament de Benestar Social i Família; i també que, un cop vençut aquest termini, la prestació econòmica es considera denegada.

Per això, el Síndic ha recordat al Departament d'Empresa i Ocupació i al Departament de Benestar Social i Família el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. I, en conseqüència, els ha instat a resoldre de manera immediata la sol·licitud presentada per la persona interessada i, si escau, a fer-li el pagament de la prestació com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/01/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
30/01/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
30/01/2012 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/01/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/05/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
21/09/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
04/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
04/07/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat