El promotor de la queixa exposa que el 16 de gener de 2014 va presentar a l'Ajuntament d'Abrera una reclamació de responsabilitat patrimonial amb relació als danys que va patir en data 31 de desembre de 2013 un vehicle de la seva propietat com a conseqüència del mal estat d'una calçada del municipi. La reclamació es va desestimar perquè es va considerar que no s'havien aportat proves suficients per acreditar com van succeir els fets. Posteriorment, en data 18 de juny de 2015, el promotor va presentar un recurs de reposició contra la resolució desestimatòria, al qual no ha rebut resposta.
L'article 10 del Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, determina que l'òrgan competent ha de sol·licitar un informe al servei el funcionament del qual hagi ocasionat la presumpta lesió indemnitzable. Aquest informe no consta que s'hagi demanat, malgrat que al moment de formular la reclamació el promotor va aportar fotografies que s'havien pres el mateix dia i lloc on es va produir l'accident i altres del dia 3 de gener de 2014 per posar de manifest que s'havia efectuat una reparació del forat que hi havia a la via.
En conseqüència, el Síndic considera que és improcedent desestimar la reclamació sobre la base de la manca de proves que acreditin el nexe causal quan ha estat la mateixa Administració qui no ha practicat les proves proposades ni tampoc les que està obligada a practicar d'ofici. Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament que, sense prejutjar la resolució final de l'expedient, es revoqui la resolució dictada i es retrotregui el procediment al moment en què s'hauria d'haver practicat la prova proposada i demanat l'informe preceptiu per tal de poder determinar l'existència de responsabilitat patrimonial imputable a l'Administració.