El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció prestada pel personal de l'institut Santa Eulàlia de Terrassa.
Exposa que va trucar al centre per demanar quina documentació necessitava per fer la preinscripció del cicle formatiu de grau superior en producció d'audiovisuals i espectacles, però la persona que el va atendre li va dir que no disposava d'aquesta informació i s'havia de personar al centre, la qual cosa va fer l'endemà. Atès que li faltava certa documentació, li van dir que tenia de termini per presentar-la fins al dia següent a les 13 hores. El dia següent, atesa la dificultat per aconseguir la documentació requerida, va contactar telefònicament amb el centre per tal d'avisar que potser arribaria just a l'hora límit per presentar la sol·licitud. Finalment, va arribar menys de cinc minuts tard, però li van denegar el pas i no va poder matricular-se.
En relació amb aquest assumpte, el Departament d'Ensenyament exposa la dificultat de precisar què va succeir perquè no hi ha gravació ni constància escrita de les trucades telefòniques del promotor, i recorda que les vies d'informació són el taulell d'informació del centre, on es penja la informació sobre la documentació que cal presentar, i els dossiers d'informació que es reparteixen a l'institut quan es demana informació.
El Síndic posa de manifest, però, que el fet que no es pugui determinar què va succeir exactament no impedeix que el Departament d'Ensenyament i el centre analitzin si hi ha aspectes que es poden millorar en la tasca d'atenció i informació que es fa des del centre. En aquest sentit, per exemple, és versemblant pensar que la persona interessada va intentar lliurar la sol·licitud de preinscripció al centre i que no ho va poder fer perquè va arribar fora de l'horari d'atenció al públic, sense que se l'informés que aquesta documentació es podia lliurar a d'altres indrets, tal com recull el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.
Per tant, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que analitzi si hi ha aspectes que es poden millorar en la tasca d'atenció i informació que es fa des de l'institut Santa Eulàlia de Terrassa per facilitar l'exercici del dret a l'admissió d'alumnat al centre.