El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat als escrits que va presentar el 10 de març de 2011, el 9 de maig de 2011 i el 10 d'octubre de 2011.
Segons exposa el promotor, des que es van fer obres d'urbanització en un carrer d'aquest municipi, l'any 2005, han aparegut humitats a casa dels seus pares, els quals pateixen greus problemes de salut que són incompatibles amb l'ambient d'humitat que actualment tenen al seu domicili.
L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha indicat que va mantenir reunions amb el promotor per tractar del tema que plantejava en els seus escrits. No obstant això, de la informació tramesa no es desprèn que s'hagi donat resposta escrita a les sol·licituds presentades pel promotor, per la qual cosa el Síndic recorda al consistori l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa al ciutadà, tal com recullen l'article 42 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment i de les administracions públiques de Catalunya.
Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.