El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Sitges davant les molèsties per sorolls que ocasiona una activitat de bar del seu carrer, concretament quan la gent surt del local.
Exposa que ha presentat diverses instàncies a l'Ajuntament però que no ha rebut cap resposta.
Un cop analitzades les respostes trameses tant per l'Ajuntament de Sitges com pel Departament d'Interior, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que valori la possibilitat de reduir l'horari de tancament del bar objecte de queixa, tal com permet l'article 14 de l'Ordre INT/358/2011, de 19 de desembre, pel qual es regulen els horaris dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives sotmesos a la Llei 11/2009, de 6 de juliol. Aquesta reducció horària es preveu que es pugui fer quan un local concret ocasiona molèsties al veïnat del seu entorn físic, o bé per raons de seguretat, degudament acreditades i amb els informes policials corresponents en ambdós supòsits.
D'altra banda, el Síndic entén que correspon tant al Departament d'Interior com a l'Ajuntament de Sitges:
- Reforçar la presència d'efectius policials a la zona objecte de queixa. És convenient la presència d'agents al carrer per tal de dissuadir i eradicar conductes incíviques.
- Mantenir i intensificar la vigilància a la zona objecte de queixa, i en particular en els horaris en què hi ha més presència de clients al carrer i es poden provocar més molèsties als veïns.
- Incoar expedients sancionadors als clients del local que derivin de les denúncies aixecades tant per la Policia Local com pel Cos de Mossos d'Esquadra, per incompliments de l'Ordenança de civisme de l'Ajuntament de Sitges o per vulneració de qualsevol altra normativa (espectacles i activitats recreatives, contaminació acústica, etc.).
- Incoar expedients sancionadors al titular de l'activitat quan es constatin incompliments de la normativa d'espectacles públics i activitats recreatives i de les ordenances municipals.