La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb els canvis freqüents de treballadora familiar per cobrir el servei d'atenció a domicili que rep la seva filla.
Exposa que la menor té concedit des de fa anys el servei municipal d'assistència a domicili d'una treballadora social, però a causa dels canvis continuats de l'empresa concessionària del servei, la treballadora familiar de la seva filla ha anat canviat constantment. Manifesta que han passat fins a vint-i-cinc treballadores familiars pel seu domicili, fet que dificulta el treball amb la seva filla, la qual no acaba d'agafar la confiança suficient en aquests professionals.
Ha presentat una reclamació escrita a l'Ajuntament de Barcelona però encara no ha rebut resposta.
L'Ajuntament informa que els canvis de treballadora familiar no han vingut motivats ni per la voluntat ni per la conveniència de l'empresa, sinó per circumstàncies i motius que afecten les persones que han desenvolupat aquesta tasca durant el temps que dura aquesta prestació. No obstant això, indica que vetllarà perquè no hi hagi canvis injustificats de treballadora familiar.
El Síndic entén que és important mantenir l'estabilitat de les treballadores familiars, tant per l'aprenentatge de les tasques que es duen a terme en l'àmbit d'aquesta família com pel vincle emocional i la relació afectiva d'aquesta persona amb la menor i la família en general, que és bo estabilitzar i potenciar.
Per aquest motiu, en el cas les baixes voluntàries, seria convenient verificar si l'empresa està esgotant els recursos per tal d'incentivar aquestes professionals perquè continuïn prestant el servei i també per tal de seleccionar les persones que puguin garantir una estabilitat.