Resolució
Q-07074/2012 Disconformitat amb la manca d'assignació d'una plaça d'aparcament per a persones amb discapacitat al municipi d'Agramunt

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 06/11/2012
Data de l'últim moviment 04/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Agramunt Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, veïna d'Agramunt, manifesta la seva disconformitat amb el fet que encara no li hagi estat assignada una reserva d'aparcament per a persones amb discapacitat ni se li hagi donat resposta escrita a la instància que va presentar en data 7 de desembre de 2011.

Contingut

L'Ajuntament d'Agramunt informa que la persona interessada va sol·licitar una reserva d'aparcament per a persones amb discapacitat al carrer Teixidors d'Agramunt i que l'Ajuntament li va respondre verbalment que s'habilitaria una reserva d'aparcament durant l'any 2012. Tot i això, aquest reserva no es va poder fer durant l'any 2012 perquè la partida d'execució de la senyalització horitzontal no es va aprovar fins al mes de gener de 2013. 

També s'informa que l'Ajuntament està a l'espera de rebre el motlle per poder pintar la senyalització, i que un cop es tingui el motlle es reservarà la plaça d'aparcament com més aviat millor.

Tot i això, atès que encara no s'ha senyalitzat la plaça que demanava la persona interessada, el Síndic demana a l'Ajuntament d'Agramunt que dugui a terme les actuacions que consideri necessàries per tal que, en el termini màxim de quinze dies, la reserva d'aparcament per a persones amb discapacitat concedida a la persona interessada quedi demarcada d'acord amb la normativa vigent. 

El Síndic també recorda a l'Ajuntament que, d'acord amb l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, totes les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. En aquest sentit, l'obligació de donar resposta escrita a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, el Síndic recorda que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/12/2012 Ajuntament d'Agramunt Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Ajuntament d'Agramunt Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Ajuntament d'Agramunt Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Ajuntament d'Agramunt Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/06/2013 Ajuntament d'Agramunt Resposta a la resolució pendent d'acceptació
03/09/2013 Ajuntament d'Agramunt Vulneració
04/09/2013 Ajuntament d'Agramunt Seguiment finalitzat