Resolució
Q-07096/2012 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Palafolls a una sol·licitud d'un ajut econòmic per sufragar despeses de la Secció Sindical de la Unió General de Treballadors de l'Ajuntament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 07/11/2012
Data de l'últim moviment 15/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Palafolls Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Palafolls a la sol·licitud d'un ajut econòmic que va formular el 8 de febrer de 2011 per sufragar despeses de la Secció Sindical de la Unió General de Treballadors de l'Ajuntament, d'acord amb el que estableix l'article 57.2 e) del Pacte de condicions de treball dels funcionaris del consistori.

Contingut

L'escrit tramès per l'Ajuntament de Palafolls dóna compte del fet que aquest ajut no ha estat atorgat ni a la secció sindical que representa el promotor ni a cap altra de les seccions sindicals constituïdes a la corporació. La raó és que no hi ha consignació pressupostària per a aquest concepte en el pressupost municipal.

No obstant això, l'escrit no acredita que s'hagi atès per escrit cap de les dues sol·licituds efectuades pel promotor de la queixa, raó per la qual el Síndic recorda a l'Ajuntament que el deure de resposta forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que es notifiqui dins del termini legalment establert. 

D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament de Palafolls que atengui els escrits del promotor, i que en la resposta hi faci constar, també, quina és la previsió municipal per atendre la creació d'aquest ajut econòmic, tenint en compte els principis recollits a la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/12/2012 Ajuntament de Palafolls Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2013 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2013 Ajuntament de Palafolls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2013 Ajuntament de Palafolls Resolució pendent d'acceptació
06/08/2013 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/11/2013 Ajuntament de Palafolls Segona reiteració / No col·laboració
12/12/2013 Ajuntament de Palafolls Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/12/2013 Ajuntament de Palafolls Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/03/2014 Ajuntament de Palafolls Irregularitat
19/03/2014 Ajuntament de Palafolls Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/08/2014 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/09/2015 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració