El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Palafolls a la sol·licitud d'un ajut econòmic que va formular el 8 de febrer de 2011 per sufragar despeses de la Secció Sindical de la Unió General de Treballadors de l'Ajuntament, d'acord amb el que estableix l'article 57.2 e) del Pacte de condicions de treball dels funcionaris del consistori.
L'escrit tramès per l'Ajuntament de Palafolls dóna compte del fet que aquest ajut no ha estat atorgat ni a la secció sindical que representa el promotor ni a cap altra de les seccions sindicals constituïdes a la corporació. La raó és que no hi ha consignació pressupostària per a aquest concepte en el pressupost municipal.
No obstant això, l'escrit no acredita que s'hagi atès per escrit cap de les dues sol·licituds efectuades pel promotor de la queixa, raó per la qual el Síndic recorda a l'Ajuntament que el deure de resposta forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que es notifiqui dins del termini legalment establert.
D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament de Palafolls que atengui els escrits del promotor, i que en la resposta hi faci constar, també, quina és la previsió municipal per atendre la creació d'aquest ajut econòmic, tenint en compte els principis recollits a la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.