La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de notificació de la suspensió del seu expedient de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI).
Exposa que la treballadora social li va comunicar que el motiu de la suspensió era els ingressos que va presentar en l'entrevista de revisió del seu expedient. Posteriorment, va intentar presentar una instància al Departament d'Empresa i Ocupació per sol·licitar una nova revisió del seu expedient perquè sembla ser que hi hagut un error en el càlcul dels seus ingressos. Tanmateix, no li van acceptar la instància perquè havia d'esperar a rebre la resolució adoptada corresponent. Tot i això, exposa que encara no se li ha notificat cap tipus de resolució.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'exposa que en data 21 d'octubre de 2011 es va suspendre la prestació econòmica concedida a la persona interessada perquè disposava d'ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció.
També s'indica que, si bé no hi ha constància que la persona interessada hagi interposat recurs d'alçada, posteriorment s'ha valorat favorablement la represa del seu expedient amb efectes de l'1 de desembre de 2011, a l'espera que la Comissió Interdepartamental de l'RMI adopti la resolució de fi de suspensió corresponent.
Per la seva banda, la persona interessada ha comunicat que se li ha notificat la resolució de fi de suspensió de 25 de maig de 2012, on s'acorda deixar sense efecte la suspensió d'octubre de 2011 i reprendre el pagament de la prestació econòmica amb efectes de l'1 de desembre. El motiu de fi de suspensió és que la persona interessada compleix les obligacions derivades del conveni d'inserció. També ha comunicat que, si bé se li ha començat a pagar la prestació a partir del mes de maig de 2012, no se li han abonat els endarreriments.
De la informació aportada per la persona interessada es desprèn que els 709,17 euros que es fan constar en concepte d'ingressos s'obtenen d'un compte bancari en què la persona interessada consta com a titular i els altres dos arrendataris del pis on viuen consten com a beneficiaris, i que s'utilitza per a les despeses comunitàries del pis.
Per tot això, cal entendre que el motiu de la suspensió no estava justificat i que s'hauria de reconèixer la prestació a la persona interessada sense interrupció.
De conformitat amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que anul·li la suspensió de la prestació, que reconegui a la persona interessada el dret a la prestació sense interrupció i que se li faci el pagament dels endarreriments.