Resolució
Q-07164/2011 Manca de resolució d'una reclamació de responsabilitat patrimonial presentada a l'Ajuntament del Prat de Llobregat

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 17/11/2011
Data de l'últim moviment 10/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament del Prat de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Estudi inicial de la queixa

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta el seu descontentament per la manca de resolució de l'Ajuntament del Prat de Llobregat de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va presentar en data 27 de juliol de 2010, com a conseqüència d'un accident de trànsit que va patir en data 26 de juliol de 2010, per l'existència d'unes tanques sense senyalitzar sota el pont de la C31, al terme municipal del Prat. Exposa que la darrera notícia que en va tenir va ser la notificació de l'admissió a tràmit i la instrucció de l'expedient, en data 20 de desembre de 2010.

Contingut

D'acord amb la documentació de què es disposa, consta que el procediment es va tramitar seguint les disposicions reglamentàriament establertes, però es detecta que entre el primer requeriment d'informe sol·licitat al Departament de Projectes Urbans i Obres Municipals i la reiteració que se'n va fer set mesos després va transcórrer un lapse de temps injustificat que ha endarrerit la resolució de la reclamació de la persona interessada.

Tanmateix, sembla que un cop emès l'informe, s'ha fet una proposta de resolució de data 15 de desembre de 2011, d'acord amb la qual cal resoldre la reclamació de la persona interessada estimant la producció efectiva dels danys que ha patit el promotor de la queixa i el nexe de causalitat entre aquests i l'actuació administrativa, tot atribuint la responsabilitat a l'empresa contractista que tenia contractada amb l'Ajuntament la coordinació de la seguretat de l'obra. 

El cert és, però, que no consta que s'hagi dut a terme aquests tràmit ni tampoc que s'hagi emès la consegüent resolució, raó per la qual, d'acord amb el principi d'oficialitat que informa el procediment administratiu i que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que estableix que el procediment està sotmès al criteri de celeritat i que s'ha d'impulsar d'ofici en tots els seus tràmits, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les ordres oportunes per tal que s'adoptin totes les mesures que té al seu abast perquè la tramitació d'aquest expedient no es dilati més en el temps.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/11/2011 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Acusament de recepció
25/11/2011 Ajuntament del Prat de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/12/2011 Ajuntament del Prat de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/01/2012 Ajuntament del Prat de Llobregat Resolució
24/01/2012 Ajuntament del Prat de Llobregat Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/03/2012 Ajuntament del Prat de Llobregat Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/09/2014 Ajuntament del Prat de Llobregat Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/10/2014 Ajuntament del Prat de Llobregat Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/10/2014 Ajuntament del Prat de Llobregat Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)