Resolució
Q-07181/2011 Disconformitat amb la manca de resposta de diversos departaments de la Generalitat de Catalunya a un escrit d'al·legacions relatiu al projecte de construcció d'un parc eòlic al municipi d'Orpí

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 17/11/2011
Data de l'últim moviment 19/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de diversos departaments de la Generalitat de Catalunya a l'escrit d'al·legacions que va presentar en data 27 d'octubre de 2011 en relació amb l'impacte que la construcció d'un parc eòlic al municipi d'Orpí tindrà sobre la fauna protegida i amenaçada de la zona.

Contingut

En vista del que s'exposa als informes de resposta dels departaments de Territori i Sostenibilitat i d'Empresa i Ocupació, el Síndic recorda a aquests dos departaments que el dret a una bona administració recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de  tramitació dels procediments en què una persona és part interessada.

D'acord amb això, el Codi de bones pràctiques administratives que ha elaborat el Síndic assenyala expressament el següent:

- L'Administració ha de donar una resposta raonada -que pot ser comuna per a totes les al·legacions que plantegin qüestions substancialment iguals- a les persones que compareguin en els tràmits d'informació pública i presentin al·legacions i observacions.

- L'Administració ha de practicar amb diligència les respostes de les al·legacions formulades pels titulars de drets afectats pels projectes sotmesos a informació pública, per garantir el seu dret a la informació i la seva possibilitat d'actuar d'acord amb el propi interès.

Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/01/2012 Direcció General de Politiques Ambientals Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/01/2012 Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2012 Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/03/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/06/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució
26/06/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
19/10/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat
19/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat