En vista del que s'exposa a l'informe tramès per l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, el Síndic fa les consideracions següents:
L'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'article 66 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableixen la competència exclusiva dels municipis en matèries de seguretat en llocs públics, disciplina urbanística i protecció de la salubritat pública, la qual cosa comporta que les corporacions locals han d'activar de forma imperativa els mecanismes necessaris per garantir la protecció dels béns jurídics corresponents a aquestes competències.
Alhora, tant la Llei del sòl com la normativa autonòmica en matèria d'urbanisme estableixen el deure general dels propietaris d'ús, conservació i rehabilitació per tota classe de terrenys, construccions i instal·lacions.
L'incompliment de les ordres d'execució imposades habilita l'Administració competent a l'execució subsidiària a càrrec de la persona obligada, a la imposició de multes coercitives, que es poden reiterar fins que es compleixi l'obligació de conservació, i a la imposició de sancions urbanístiques.
En vista del que s'ha exposat, el Síndic demana a l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui una còpia de l'informe emès per part dels tècnics municipals sobre l'estat de la finca i les actuacions que s'hi han d'efectuar.
D'altra banda, i atesa la situació personal en què es troba la propietària de la finca, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que efectuï totes les actuacions possibles a fi de localitzar altres propietaris de la finca que ho siguin per títol successori, i que valori la possibilitat d'executar de forma subsidiària l'ordre d'execució amb la finalitat de garantir la seguretat de les persones i els béns i la salubritat pública.