Resolució
Q-07235/2013 Manca de resposta del Departament d'Empresa i Ocupació a una sol·licitud d'ampliació de l'import de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 08/10/2013
Data de l'últim moviment 30/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la seva sol·licitud d'ampliació de l'import que percep en concepte de prestació de la renda mínima d'inserció, atès que la seva situació personal i familiar ha canviat.

Contingut

Segons la informació de què es disposa, els serveis socials de referència van tramitar la proposta de modificació corresponent el 2 de juliol de 2013 i l'han reiterat en diverses ocasions. El Departament d'Empresa i Ocupació ha informat que s'ha valorat favorablement l'increment de la prestació, però que no s'ha arribat a fer efectiva per manca de disponibilitat de crèdit i per raó de prioritat d'altres expedients.

En vista d'aquesta informació, i sense desconèixer les dificultats en què es troba l'Administració en el context econòmic actual, el Síndic insta un cop més l'Administració a prendre les mesures adients per atendre aquestes situacions, prioritzar l'atenció de les persones i famílies que es troben en situació de necessitat i possibilitar una resolució més eficient d'aquests casos, de manera que l'import de la prestació que reben s'adapti de manera ràpida als canvis i les noves necessitats familiars.

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que modifiqui l'import de la prestació de què és titular la persona interessada d'acord amb els canvis que va comunicar el juliol de 2013 i que possibiliti que rebi la quantia que li pertoca, sens perjudici que, si amb posterioritat s'han produït altres canvis en les circumstàncies de la unitat de convivència, es facin les adaptacions oportunes, amb la resolució i la notificació corresponent a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/10/2013 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
09/10/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/11/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
06/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
19/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
19/06/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Irregularitat
30/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
30/06/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat