Resolució
Q-07293/2011 Disconformitat amb el procediment ofert en el tractament d'un problema dermatològic

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 22/11/2011
Data de l'últim moviment 02/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment ofert a la seva filla en el tractament d'un problema dermatològic.

Exposa que la seva filla de nou anys pateix un problema dermatològic. Va sol·licitar hora amb el seu metge de capçalera del CAP Sant Fruitós de Bages, el qual la va derivar al dermatòleg. Tot i això, posteriorment va rebre una carta en què s'exposava que arran de la nova reglamentació no es podia oferir servei personal als pacients, sinó que el metge de capçalera havia de seguir el procediment de teledermatologia, en què el metge especialista fa la valoració a partir d'una fotografia. La persona interessada està en desacord amb aquest procediment.

Contingut

D'acord amb la resposta tramesa pel Departament de Salut, la metgessa de capçalera va fer una sol·licitud de derivació de primera visita per a la filla de la persona interessada al Servei de Dermatologia del Centre Hospitalari de Manresa. Aquesta derivació va ser retornada, ja que, un cop valorada la patologia, es va considerar convenient programar-la per teledermatologia.

La persona interessada ha comunicat al Síndic que ja es va dur a terme el tractament prescrit per l'especialista i que, en data 9 de maig de 2012, la seva filla va tornar a visitar-se amb la pediatra, ja que no només no s'havia resolt el problema, sinó que havia empitjorat. La persona interessada ha indicat, també, que s'ha repetit la teledermatologia, però que encara no tenen els resultats i no ha aconseguit visita amb l'especialista.

En vista de la informació rebuda i atès el que recullen la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària i el Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per a la seva actualització, el Síndic suggereix al Departament de Salut que es respectin els drets dels usuaris a rebre una atenció integral continuada i en el nivell adequat d'atenció, d'acord amb les prestacions que comprèn la cartera de serveis comuns de l'atenció especialitzada, en aquest cas en dermatologia. 

Així doncs, el Síndic suggereix a aquest departament que agiliti, tant com sigui possible, la programació d'una visita presencial amb l'especialista en dermatologia, a fi de diagnosticar i tractar, amb una valoració presencial, la patologia de la filla de la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/02/2012 Departament de Salut Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
30/05/2012 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/07/2012 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/12/2012 Departament de Salut Resolució
02/01/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat