El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'endarreriment en la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial que va presentar en data 9 de novembre de 2009 amb motiu de la mort del seu pare, que atribueix a una mala praxi assistencial.
D'acord amb la darrera informació facilitada amb relació a aquest assumpte, la reclamació es troba sotmesa al dictamen de la Comissió Jurídica Assessora.
Tot i això, el Síndic recorda que es tracta d'una reclamació presentada el 9 de novembre de 2009. Per tant, tenint en compte que han transcorregut més de tres anys des de la presentació de la reclamació, cal assenyalar que un termini tant perllongat de tramitació és difícilment compatible amb el dret a obtenir una resolució expressa en un termini raonable, com a manifestació del dret a una bona administració, en els termes establerts a l'article 22.1, lletra d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
En aquest sentit, el Síndic reitera al Departament de Salut la necessitat d'avançar, tot i les dificultats associades a un entorn de restricció de recursos públics, en l'adopció de mesures que permetin reduir, amb caràcter general, el termini emprat per tramitar aquest tipus de reclamacions.