Resolució
Q-07349/2011 Disconformitat amb la suspensió de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 24/11/2011
Data de l'últim moviment 31/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que s'hagi suspès la seva prestació de renda mínima d'inserció però no ha rebut cap notificació ni comunicació en aquest sentit.

Contingut

En l'informe tramès per la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica les diferents resolucions que s'han dictat en aquest expedient, la darrera amb efectes del 21 d'octubre de 2011, perquè el beneficiari de la prestació havia formalitzat un contracte de treball.

El Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que la persona interessada es va adreçar a aquesta institució perquè se li havia suspès la prestació sense conèixer els motius i sense que hagués rebut la resolució que així ho establís. De les dades facilitades es posa de manifest que la suspensió del pagament a la persona interessada es va produir abans que rebés la resolució que així ho establia, de manera que des de principis del mes d'octubre es va trobar que no rebia la prestació sense conèixer-ne els motius i sense que pogués plantejar tampoc una reclamació amb coneixement dels fets que l'Administració havia tingut en compte. 

Per aquest motiu, convé recordar que en el marc de les previsions generals del procediment administratiu, el tràmit d'al·legacions permet assegurar la possibilitat de defensa de les persones interessades i l'encert de la resolució administrativa. Per tant, l'omissió d'aquest tràmit en aquests casos suposa, entre altres, una deficiència important ja que pot impedir o dificultar que les persones interessades aportin a l'Administració tots els elements de judici convenients per prendre una decisió adequada, alhora que se les deixa en una situació d'indefensió. 

Sens perjudici d'això, en vista de la informació tramesa, el Síndic dóna per finalitzades les actuacions iniciades en aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/01/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/08/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
31/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)