Resolució
Q-07418/2012 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Tàrrega a un escrit d'una associació de veïns del municipi

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 19/11/2012
Data de l'últim moviment 04/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tàrrega Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, en representació d'una associació de veïns de Tàrrega, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que va presentar el 21 de juliol de 2011.

En aquest escrit, demanava una visita del regidor de Participació Ciutadana a la ciutat i l'actuació de l'Administració per tal de millorar-la, i hi adjuntava un llistat de carrers i edificis en què manquen passos i rampes per a persones amb discapacitat.

Contingut

D'acord amb la regulació aplicable, l'Administració que rep una petició n'ha d'acusar recepció en el termini màxim de 10 dies, i en el cas que l'objecte de la petició no sigui de la seva competència però pertanyi a un altre òrgan de la mateixa administració, institució o organisme, l'ha de trametre a aquest òrgan i notificar-ho dins del termini màxim de 10 dies a la persona interessada.

En cas d'inadmissió de la petició, l'òrgan competent n'ha de declarar la inadmissió, de manera motivada, i ho ha de notificar a la persona interessada en el termini màxim de 45 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la presentació de l'escrit.

En cas d'admissió de la petició, l'òrgan competent ha de respondre i notificar la resposta en el termini màxim de tres mesos a comptar de la data de la presentació. La resposta ha d'incorporar les raons o els motius pels quals s'accepta o es desestima la petició.

En aquest sentit, cal tenir present que l'omissió de l'obligació de contestar dins del termini establert pot ser objecte de recurs contenciós administratiu, mitjançant el procediment de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona. 

Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de Tàrrega que tramiti les peticions del promotor de la queixa d'acord amb la regulació establerta pel Decret 21/2003, que n'acusi recepció i que li comuniqui la resolució que adopti.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/01/2013 Ajuntament de Tàrrega Resolució
04/02/2013 Ajuntament de Tàrrega Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-07095/2012