Resolució
Q-07419/2013 Disconformitat amb la resposta de l'Agència Catalana del Consum en relació amb una reclamació contra un establiment de Barcelona

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 17/10/2013
Data de l'últim moviment 08/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta que ha rebut de l'Agència Catalana del Consum en relació amb la reclamació que va presentar contra un establiment de Barcelona. 

Exposa que atès que la seva queixa feia referència a un contracte d'assegurança de les entrades per a un espectacle, l'Agència Catalana del Consum el va informar que s'havia d'adreçar a la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions. 

Tot i això, en la seva reclamació el promotor també exposava que l'establiment en qüestió no disposa d'un telèfon gratuït al qual es pugui adreçar el consumidor per posar en coneixement de l'empresa les incidències, els esdeveniments i les circumstàncies que afectin el funcionament normal de les relacions de consum i formular reclamacions sobre els serveis rebuts, tal com exigeix el Codi de consum de Catalunya.

Contingut

La controvèrsia que exposava el promotor feia referència a un contracte d'assegurança de les entrades a un espectacle i, efectivament, havia d'adreçar-se a la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions. Ara bé, pel que fa a la qüestió de la manca de telèfon gratuït d'atenció al consumidor, de la informació rebuda no es desprèn que l'Agència Catalana del Consum hagi actuat davant l'empresa objecte de la reclamació del promotor.

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a aquest organisme que adopti les mesures adients per tal verificar els fets que denuncia el promotor pel que fa a la inexistència d'un servei telefònic gratuït de l'empresa que presta el servei d'assegurances que ell va contractar i, si escau, que adopti les mesures corresponents per garantir el compliment del Codi de consum de Catalunya en aquest sentit.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/11/2013 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2014 Agència Catalana del Consum Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
18/07/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/09/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
07/10/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
07/10/2014 Agència Catalana del Consum Irregularitat
08/10/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat