La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la percepció mínima que li van imposar, a ella i a la seva parella, el 3 de novembre de 2011 per no presentar un títol validat als interventors de Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB).
També manifesta la seva disconformitat amb l'escrit de resposta que TMB li va trametre en data 9 de novembre de 2011, en el qual es posa de manifest que l'article 8.5 del Reglament de viatgers del metro estableix que dos o més usuaris poden viatjar amb un sol títol multiviatge no personal només quan facin el mateix trajecte.
En aquest sentit, la promotora de la queixa manifesta que els dos van fer el mateix trajecte, només que ella va entrar al recinte del metro abans que la seva parella, però que des del moment que la seva parella es va incorporar i validar amb la seva targeta, el trajecte va ser el mateix.
L'informe tramès per TMB determina que la promotora i el seu acompanyant no feien el mateix trajecte, per la qual cosa no haurien d'haver utilitzat el mateix títol.
Tot i això, des del moment que la parella de la promotora va accedir a les instal·lacions amb el títol validat, ambdós feien el mateix trajecte i van sortir pel mateix vestíbul, tal com requereix l'article 8.3 del Reglament de viatgers de ferrocarril metropolità de Barcelona, que estableix que ?dos o més usuaris podran viatjar amb un sol títol multiviatge quan aquest no sigui personal i sempre que s'hi hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d'usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin pel mateix vestíbul?.
D'acord amb aquesta informació, i atès que la decisió adoptada per TMB es fonamenta en un criteri purament interpretatiu del concepte de ?trajecte?, el Síndic suggereix que es revisi la resolució adoptada en aquest assumpte.