Q-07432/2013 | Disconformitat amb la imposició d'una percepció mínima i amb el tracte rebut per part d'un interventor de Renfe |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la imposició d'una percepció mínima per viatjar amb un títol de transport insuficient pel trajecte de Barcelona a Manresa que feia i amb el tracte que va rebre per part de l'interventor de l'empresa Renfe. Exposa que disposava del títol de transport adequat però que, per error, va validar una altra targeta de transport amb un número de zones inferior, i explica que l'interventor la va tractar molt malament i la va insultar.
Malgrat que consta que el Departament de Territori i Sostenibilitat va trametre una disculpa genèrica en data 18 de setembre per correu electrònic a la persona interessada, no consta que es dugués a terme cap actuació per tal de comprovar les manifestacions de la persona interessada o corroborar la seva versió dels fets, que feien referència a un tracte incorrecte per part de l'interventor. El Síndic considera que d'ara endavant caldria adoptar algun protocol per tal de comprovar les versions dels usuaris que es queixen del tracte incorrecte dels interventors, i més encara quan proporcionen dades de persones que han presenciat els fets sobre els quals es reclama, per tal de garantir que efectivament el tracte que es dispensa és l'adequat en cada situació. Igualment, pel que fa a la remissió que es fa al requeriment a Renfe perquè porti a terme les actuacions de seguiment i correctives perquè el tracte al públic sigui l'adequat en cada situació, el Síndic entén que caldria que l'Administració fes un seguiment del resultat a què s'arriba en les situacions concretes en què es formuli aquest requeriment com a conseqüència de les queixes dels usuaris. Finalment, i atès que no consta que s'hagi resolt encara el recurs que va formular la persona interessada contra la sanció imposada en data 20 de setembre de 2013, el Síndic demana al Departament que doni les ordres oportunes per tal que com més aviat millor es dicti i es notifiqui a la persona interessada la resolució del recurs que va interposar.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
26/11/2013 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/01/2014 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/02/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/02/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució pendent d'acceptació |
15/04/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
08/09/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
10/10/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució pendent d'acceptació |
25/11/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
20/01/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
30/04/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Irregularitat |
30/04/2015 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Irregularitat |
04/05/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Seguiment finalitzat |