La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties per sorolls que ocasiona el funcionament nocturn d'un centre de rentatge de vehicles situat prop del seu domicili.
Exposa que els sorolls de les màquines rentadores es produeixen passades les 23 i abans de les 7 hores, tot i que en aquest horari l'establiment no hauria d'estar obert per preservar el descans dels veïns, atès que hi ha diversos habitatges molt propers.
Diu que ha denunciat nombroses vegades per mitjà de la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcarràs l'incompliment dels horaris i les consegüents molèsties als veïns, tot i que la situació segueix sense resoldre's.
El Síndic indica que en els darrers anys ha observat una judicialització excessiva dels problemes sobre contaminació acústica per inactivitat municipal, ja sigui per desatenció de l'activitat inspectora o per no fer tot el que cal per acabar amb el focus que produeix el soroll, si aquest és excessiu. El recurs als tribunals hauria de ser evitable si l'Ajuntament utilitza amb eficàcia les eines legals que té a l'abast.
D'altra banda, les resolucions judicials poden comportar condemnes importants en concepte d'indemnització amb greus conseqüències en les economies municipals. És per això que el Síndic vol estimular les administracions a actuar amb fermesa davant les denúncies veïnals per situacions de contaminació acústica.
Per això, el Síndic recorda a l'Ajuntament l'obligació de garantir que el titular del centre de rentatge esmentat compleixi l'horari establert a les ordenances municipals, de manera que l'activitat cessi entre les 23 i les 7 hores.
Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.