Resolució
Q-07511/2012 Manca de resposta a un recurs d'alçada contra la resolució denegatòria de l'ajut per part, adopció, tutela o acolliment múltiple, sotmès al nivell d'ingressos de la unitat familiar

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 21/11/2012
Data de l'últim moviment 18/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta al recurs d'alçada que va presentar en data 27 d'abril de 2011 contra la resolució denegatòria de l'ajut per part, adopció, tutela o acolliment múltiple, sotmès al nivell d'ingressos de la unitat familiar.

Contingut

La Secretaria de Família ha informat que s'ha notificat a la persona interessada la resolució denegatòria del recurs d'alçada esmentat, sobre la base del caràcter de dret de concurrència que regeix la concessió de l'ajut per part, adopció o acolliment múltiple, sotmès a nivell d'ingressos de la unitat familiar, el qual està regulat per la base 7 de l'Ordre ASC/310/2010, de 13 de maig, en què s'estableixen els criteris de puntuació.

S'informa també que, un cop valorada la documentació aportada per la persona interessada, la seva sol·licitud va obtenir un total de 30 punts, puntuació que no és suficient per poder-se beneficiar de l'ajut sol·licitat.

A banda d'això, la base 7 de l'Ordre esmentada disposa que s'ha de valorar amb 10 punts el fet que una de les persones sol·licitants acrediti estar en situació d'atur.

En l'informe tramès per l'Administració s'indica que la situació d'atur de la persona interessada no va ser al·legada ni provada ni en el moment de presentar la sol·licitud ni durant la tramitació del procediment.

Un cop revisada la documentació aportada per la persona interessada, el Síndic observa que en data 27 d'abril de 2011 la persona interessada va presentar davant l'oficina de Benestar Social i Família de Poblenou el recurs d'alçada, i en les al·legacions que va formular constava que tant ella com la seva parella estaven en situació d'atur.

L'article 112 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, disposa que quan s'hagin de tenir en compte fets o documents nous no recollits en l'expedient originari, s'han de donar a conèixer a les persones interessades perquè, en un termini no inferior a deu dies ni superior a quinze, formulin les al·legacions i presentin els documents i justificants que estimin procedents. No s'han de tenir en compte, en la resolució dels recursos, fets, documents o al·legacions de qui recorre quan, tot i haver-los pogut aportar en el tràmit d'al·legacions, no ho hagi fet.

Per tot això, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que revisi el procediment corresponent a la tramitació de l'ajut per part, adopció, tutela o acolliment múltiple, sotmès al nivell d'ingressos d'aquesta unitat familiar, i que informi si durant la tramitació d'aquest procediment es va donar a conèixer a la persona interessada la possibilitat de presentar al·legacions i presentar els documents i justificants que estimés oportuns per acreditar la seva situació d'atur.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/12/2012 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2013 Secretaria de Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/03/2013 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/04/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
21/05/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
01/08/2013 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/09/2013 Departament de Benestar Social i Família Vulneració
18/09/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat