La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió del seu expedient de renda mínima d'inserció, i concretament amb la demora en la resolució de reactivació de la prestació.
Segons exposa, el mes de setembre li van suspendre la prestació perquè hi va haver un problema en la recepció de la documentació que li havien requerit. Posteriorment, els dies 26 de setembre i 8 d'octubre va presentar-la.
Aporta un certificat de l'Òrgan Tècnic del Programa de la Renda Mínima d'Inserció de 8 d'octubre de 2012 en el qual consta que té l'expedient amb proposta de fi de suspensió amb efectes des de l'1 de setembre de 2012 però que està pendent de pagament. Tot i això, la persona interessada informa que encara no s'ha fet efectiva aquesta represa, i no ha tornat a rebre la prestació.
El Síndic recorda que la prestació de renda mínima d'inserció té com a finalitat atendre les necessitats de famílies en situació de vulnerabilitat i amb manca de recursos econòmics, i que per tant les conseqüències de la demora en el pagament poden ser greus. En el cas concret que motiva aquesta queixa, la persona interessada té dos fills a càrrec, no pot fer front a les despeses bàsiques amb els recursos de què disposa i té greus dificultats per poder fer front a les despeses de lloguer.
És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures necessàries per fer més àgil la represa de la prestació econòmica, de manera que un cop ha finalitzat la causa de la suspensió la reactivació sigui ràpida; i en especial que resolgui efectivament i reprengui el pagament en aquells casos que, com el de la promotora d'aquesta queixa, ja han estat valorats favorablement.