Resolució
Q-07547/2011 Disconformitat amb el procediment administratiu de constrenyiment seguit per al cobrament de l'IBI de 2010 corresponent a una finca rústica del municipi de Santa Oliva

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 01/12/2011
Data de l'últim moviment 01/10/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Diputació de Tarragona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment administratiu de constrenyiment seguit a nom de la seva mare per al cobrament de l'IBI de 2010 corresponent a una finca rústica del municipi de Santa Oliva.

Exposa que la notificació de la provisió de constrenyiment va fer-se en una adreça incorrecta del municipi de Banyeres del Penedès, motiu pel qual en data 20 d'agost de 2007 la mare del promotor va presentar un document de modificació de dades fiscals en què feia constar la nova adreça fiscal del municipi de Santa Oliva.

Així mateix, el promotor exposa que la seva rep altres notificacions de rebuts i cartes de pagament amb normalitat al domicili de Santa Oliva. Per tant, l'Administració tributària és coneixedora de l'adreça fiscal correcta.

Contingut

Un cop estudiat l'assumpte, el Síndic fa els suggeriments següents a Base - Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona: 

En primer lloc, que faci les comprovacions oportunes per determinar si es va efectuar el càrrec del deute en el compte bancari assignat a la persona interessada per causa imputable a l'Administració i, en aquest cas, que retrotregui el procediment executiu de constrenyiment al moment del pagament en període voluntari. En cas que la manca de pagament sigui imputable a la persona interessada, el Síndic demana que s'aportin els elements de prova que així ho determinin.

I en segon lloc, que anul·li la provisió de constrenyiment, que es va notificar en un domicili fiscal erroni, i retrotregui el procediment executiu al moment processal oportú, sens perjudici que acrediti amb els elements de prova oportuns que l'adreça de notificacions era correcta.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/12/2011 Base - Gestió d'Ingressos Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/01/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/05/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/07/2012 Base - Gestió d'Ingressos Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/07/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/11/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/12/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/12/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució
01/10/2013 Base - Gestió d'Ingressos Seguiment finalitzat