La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de la USEE d'una escola de Santa Coloma de Gramenet en què està escolaritzat el seu fill.
Exposa que el seu fill necessita un suport individualitzat en tot moment però que, en canvi, pateix expulsions freqüents que, segons la mare, no l'ajuden a reconduir-lo cap a una bona adaptació escolar i cap a l'aprenentatge.
El Síndic expressa la seva preocupació al Departament d'Ensenyament per la manca d'escolarització de l'alumne en qüestió des del passat dia 8 de març, expulsió que s'afegeix a altres d'anteriors.
En aquest sentit, considera que el comportament de l'alumne hauria de ser valorat tenint en compte el trastorn que pateix, com recullen tant la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, com el decret d'autonomia de centres, que estableixen que l'aplicació de mesures correctores i sancions no pot privar els alumnes de l'exercici del dret a l'educació, i ha de tenir en compte el nivell escolar en què es troben els alumnes afectats i llurs circumstàncies personals, familiars i socials. Des d'aquesta perspectiva, el Síndic considera que la situació actual de manca d'escolarització, en la mesura que afecta el dret de l'alumne a l'educació, no hauria de perllongar-se.
Certament correspon als professionals fer una proposta d'escolarització de l'alumne, però el Síndic entén que hi ha elements que caldria tenir en compte, com ara el fet que l'increment de les expulsions ha coincidit amb un canvi de docent a l'aula i que no s'havien produït anteriorment amb aquesta intensitat, o que segons els informes que facilita la mare l'alumne presenta un coeficient intel·lectual normal, i alguns dels informes mèdics valoren com a més adequada la seva escolarització en un centre ordinari.
Finalment, també cal recordar que segons la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant i el marc normatiu vigent les decisions que afectin els infants han d'adoptar-se prenent com a consideració principal el seu interès, i que tant la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, com el Decret 299/1997, de 25 de novembre, sobre l'atenció educativa a l'alumnat amb necessitats educatives especials, recullen com a opció preferent l'escolarització en centres ordinaris.
D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que adopti les mesures necessàries, en primer lloc, per assegurar l'escolarització immediata de l'alumne en qüestió i, en segon lloc, per garantir que en la proposta d'escolarització de l?alumne s'exhaureixin les possibilitats de ser atès en un centre ordinari.