Resolució
Q-07552/2011 Disconformitat amb la pèrdua del número d'ordre de la llista de la borsa d'interins del Departament d'Ensenyament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 01/12/2011
Data de l'últim moviment 18/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la pèrdua del número d'ordre que tenia assignat a la llista de la borsa d'interins del Departament d'Ensenyament, en la qual ha romàs ininterrompudament entre els anys 2003 i 2010.

Contingut

En l'informe de resposta del Departament d'Ensenyament s'indica el següent:
 
En primer lloc, pel que fa als motius pels quals la persona interessada va estar sis mesos bloquejada a la borsa de treball, des que el 30 d'agost de 2010 va sol·licitar el trasllat del seu expedient des del Servei Territorial del Maresme al Servei Territorial de Girona per canvi de domicili, a l'informe s'indica que la persona interessada no va rebre cap proposta de nomenament a Girona fins al 16 de febrer de 2011 perquè tenia gravat a l'aplicació informàtica una situació d'incapacitat temporal i no va justificar l'alta mèdica als Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona fins al gener de 2011. També s'assenyala que tot i que la persona interessada afirma que va presentar l'alta mèdica als Serveis Territorials d'Ensenyament al Maresme-Vallès Oriental, no ho va acreditar documentalment.

Amb relació a aquesta qüestió, el Síndic disposa d'una còpia de l'imprès registrat el 30 d'agost de 2010 i lliurat per la persona interessada als Serveix Territorials del Maresme-Vallès Oriental en què es fa constar que adjunta la documentació de la baixa i alta mèdica i la sol·licitud de trasllat d'expedient.

En segon lloc, pel que fa a la problemàtica per acceptar el nomenament d'una substitució per a una escola de Palafrugell, de 16 de febrer de 2011, a l'informe s'indica que no consta que la persona interessada hagi patit cap incidència ni s'hagi modificat la contrasenya inicial. 

Amb relació a aquesta qüestió, la persona interessada va intentar entrar amb la seva contrasenya sense èxit, atès que li va aparèixer com a resposta ?aquest usuari no existeix?, i quan va contactar amb els serveis territorials a Girona per exposar-ho li van comunicar que havia quedat fora de la borsa.

En tercer lloc, pel que fa a la no connexió, per segona vegada, de la persona interessada per acceptar un nomenament realitzat el 18 de febrer de 2011, l'informe assenyala que com que la persona interessada no va acceptar el nomenament va quedar fora de la borsa.

Amb relació a aquesta qüestió, la persona interessada sempre ha manifestat que no va rebre la informació de l'adjudicació -ni per sms ni per telèfon-, per la qual cosa difícilment podia haver-se connectat a la pàgina web quan, d'altra banda, apareixia com a ?usuari inexistent?, i se li havia dit telefònicament que ja estava exclosa per no haver acceptat el nomenament de 16 de febrer de 2011. 

I finalment, pel que fa al número d'ordre assignat a la persona interessada, a la borsa de treball, en data 8 de juliol de 2011, per al curs 2011-2012, i al fet que els Serveis Territorials a Girona li indiquen que oficialment tenia un número molt superior, l'explicació que ofereix el Departament d'Ensenyament és que, si bé la persona interessada tenia un número molt baix per al curs 2011-2012, en quedar exclosa de la borsa va perdre el número.

Tanmateix, en cas que es confirmi que la persona interessada va perdre el número d'ordre pel fet de no haver acceptat el nomenament de 18 de febrer de 2011 que, com ja s'ha assenyalat, no ha quedat acreditat que li fos ofert, el Síndic entén que ja no hauria d'haver aparegut en el llistat amb aquest número.

Per tant, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que faci una nova valoració de les circumstàncies d'aquest assumpte, i li suggereix que mantingui la persona interessada amb el seu número d'ordre, tal com apareixia en les llistes de la borsa de treball de personal docent per al 2011-2012.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/03/2012 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/05/2012 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2012 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2012 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/09/2012 Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/09/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/12/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/01/2013 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/03/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/10/2015 Departament d'Ensenyament Irregularitat
18/12/2015 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat