La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que des dels serveis socials de l'Ajuntament de Figueres no l'ajuden suficientment.
Exposa que té tres infants a càrrec i que només reben un ajut per aliments, però que necessitarien també un ajut per pagar el lloguer, les despeses de la llar i les de material escolar.
El Síndic recorda que els serveis públics tenen responsabilitat subsidiària en la criança i la formació dels infants d'acord amb l'article 37 de la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència. Les administracions públiques han de vetllar per la protecció dels infants i els adolescents, i també perquè els pares, els titulars de la tutela o els que en tenen la guarda disposin de les oportunitats i dels mitjans d'informació i formació adequats per ajudar-los a complir llurs responsabilitats envers els infants i adolescents. Igualment, han de posar una atenció especial en les necessitats dels infants i adolescents de famílies monoparentals i en l'àmbit de famílies pertanyents als grups menys afavorits o que viuen en situació de pobresa.
Per tant, en el marc de les actuacions i del seguiment que l'Ajuntament fa d'aquest cas, el Síndic suggereix:
- Que se segueixi garantint a la persona interessada i als seus fills una alimentació equilibrada adequada a les seves creences, atesa la situació de precarietat econòmica que presenta la família.
- Que es faciliti a la persona interessada ajudes per a l'accés a un habitatge social i/o el finançament de l'habitatge de què disposa i els subministraments de serveis bàsics.
- Que es continuï fent un seguiment continuat de la situació dels menors amb un treball conjunt amb l'escola i els serveis sanitaris a què assisteixen per garantir una atenció i una cura adequades de les seves necessitats bàsiques en tot moment.
Pel que fa al seguiment d'un pla d'inclusió i inserció social i laboral per part de la persona interessada, el Síndic demana a l'Ajuntament que continuï amb les actuacions ja iniciades de formació en l'idioma i que li ofereixi altres recursos que puguin facilitar-li el procés.