El promotor de la queixa exposa que és autònom i ha patit un càncer. Recentment va haver de presentar-se a l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM) per tal que li fessin una revisió i es queixa del tracte que va rebre, ja que, segons exposa, el van fer acudir al centre quan no era necessari.
El Departament de Salut ha informat que la informació defectuosa de què es queixa el promotor no va ser proporcionada per l'ICAM sinó que la hi van proporcionar des d'un centre de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (en endavant INSS). Per tant, el Síndic conclou que no hi ha hagut una actuació irregular de l'ICAM.
De tota manera, l'INSS és una entitat gestora que queda inclosa en l'Administració de l'Estat i està fora de l'àmbit de competències del Síndic de Greuges, i per tant hauria de ser la institució del Defensor del Poble qui en fes la supervisió.
No obstant això, el Síndic ha suggerit al Departament de Salut que en les reunions de coordinació entre ambdós instituts es tracti el problema amb què s'ha trobat la persona interessada, amb la finalitat d'oferir una informació completa i veraç a les persones que es dirigeixin a qualsevol dels dos instituts per demanar informació.
Amb això, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte