La promotora de la queixa exposa que la seva mare tenia reconeguda la situació de dependència i se li va concedir una prestació econòmica, que no va arribar a cobrar de manera íntegra. En conseqüència, la filla va presentar una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes, que no consta que s'hagi resolt. Es queixa per la demora en el pagament d'aquesta quantia.
El Síndic recorda el deure de les administracions públiques de dictar resolució expressa i dins del termini màxim establert en tots els procediments, d'acord amb el que estableixen els articles 22 i 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que disposen que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En el cas que es planteja en aquesta queixa, han transcorregut més de tres anys des del moment en què es va fer la sol·licitud, i per tant caldria agilitar-ne la resolució. De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures oportunes per agilitar la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora i resoldre-la amb celeritat; i que, en cas que es reconegui el seu dret al cobrament d'aquestes prestacions, s'aboni la quantia corresponent al més aviat possible.