Q-07652/2013 | Disconformitat amb les dificultats per fer el pagament dins del període establert de la percepció mínima imposada per viatjar amb un títol de transport no vàlid |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la seva sol·licitud d'obtenir un duplicat de la percepció mínima que li havia estat imposada per viatjar amb un títol de transport que no era vàlid per les característiques del trajecte, i així poder fer el pagament de l'expedient sancionador dins del període establert. Exposa que va presentar al·legacions contra la sanció, les quals van ser desestimades. Va anar a les oficines de la plaça Catalunya i Sants per fer el pagament dins de termini, però no se li va permetre fer el pagament perquè no hi havia opció de tenir un duplicat de la sanció que havia perdut. Va ser informat que només podia esperar a rebre una nova notificació, la qual cosa li va suposar haver de pagar 300 euros en lloc de 100.
De l'informe elaborat per la Direcció General de Transports i Mobilitat es desprèn que el Departament de Territori i Sostenibilitat es va adreçar a Renfe Operadora per tal que en la gestió de les percepcions mínimes es donés resposta a aquest tipus de situacions, en què l'usuari vol complir amb la seva obligació de pagament de la percepció mínima dins del termini de trenta dies establert a les Condicions generals d'utilització dels serveis ferroviaris de Rodalies i Regionals de Catalunya, i no ho pot fer perquè ha perdut el bitllet i Renfe Operadora no li en pot facilitar un duplicat. Renfe Operadora ha informat que s'està revisant el procediment en el marc del grup de treball contra el frau que coordina l'Autoritat del Transport Metropolità i que s'incorporaran les decisions que en aquest sentit s'adoptin. D'altra banda, pel que fa a la resolució de la queixa en concret, el Departament indica que, atès que es va exhaurir el termini de trenta dies per abonar la percepció mínima amb bonificació, Renfe Operadora ja havia continuat el procediment establert i havia tramès l'expedient al Servei Territorial de Transports de Barcelona per tal d'iniciar l'expedient sancionador. Actualment s'està pendent que el Departament de Territori i Sostenibilitat resolgui el recurs d'alçada. En conseqüència, el Síndic demana al Departament que l'informi de la resolució del recurs d'alçada i que, d'acord amb la recomanació que la Direcció General de Transports i Mobilitat va efectuar a Renfe Operadora, es resolgui l'expedient favorablement, encara que ja hagi estat tramès al Servei Territorial de Transports de Barcelona i s'hagi iniciat l'expedient sancionador.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
25/11/2013 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/01/2014 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/01/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/02/2014 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/03/2014 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/05/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/05/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució pendent d'acceptació |
21/09/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
15/12/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
17/12/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Irregularitat |
17/12/2015 | Direcció General de Transports i Mobilitat | Irregularitat |
18/12/2015 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Seguiment finalitzat |