Resolució
Q-07702/2013 Queixa relativa a la manca de serveis de menjador i neteja en una llar d'infants de Vilanova i La Geltrú a causa d'una vaga de treballadors

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 29/10/2013
Data de l'últim moviment 03/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El Síndic ha rebut diverses queixes referides a la manca de serveis de menjador i neteja en una llar d'infants de Vilanova i La Geltrú. 

Els promotors exposen que el 14 d'octubre de 2013 la direcció del centre va comunicar a les famílies que el personal del servei de menjador i neteja faria una vaga que duraria del 21 al 25 d'octubre. Manifesten que durant aquests dies l'Administració no ha garantit els serveis mínims obligatoris, la qual cosa ha repercutit en les condicions higièniques del centre. 

D'altra banda, denuncien el fet que s'hagi deixat els infants sense servei de menjador, la qual cosa ha obligat els pares a buscar ajuda externa per tal de garantir l'atenció i cura dels menors, i això els ha comportat una despesa econòmica addicional.

Els promotors, doncs, reclamen que se'ls aboni el percentatge corresponent a l'import de la mensualitat del mes d'octubre durant els dies que no van poder portar els infants a la llar ateses les mancances de serveis.

Contingut

L'informe del Departament d'Ensenyament indica que els serveis mínims obligatoris relatius als serveis de menjador i neteja de la llar d'infants en qüestió van quedar degudament garantits, d'acord amb el que estableix l'Ordre EMO/252/2013, de 17 d'octubre, per la qual es va garantir el servei essencial de neteja i cuina que diverses empreses presten a diferents llars d'infants titularitat del Departament d'Ensenyament. 

Així mateix, l'informe fa referència que, mitjançant escrit de la direcció de la llar de data 22 d'octubre de 2013, als pares se'ls va garantir que les instal·lacions del centre estaven en bones condicions higièniques i que, per tant, no representaven cap risc per a la salut dels infants. 

Tot i això, l'informe no fa referència al fet que s'hagués deixat els infants sense servei de menjador. Per aquest motiu, el Síndic suggereix al departament d'Ensenyament que revisi com es van garantir el servei de menjador i l'atenció i cura adequades dels infants en el temps de menjador durant la setmana de vaga, i li demana que l'informi sobre si el nombre de treballadors que atenen els infants durant el temps de menjador es va veure afectat i en quina mesura.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/11/2013 Serveis Territorials d'Ensenyament a Barcelona Comarques Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/12/2013 Serveis Territorials d'Ensenyament a Barcelona Comarques Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/02/2014 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2014 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació
25/04/2014 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/05/2014 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/06/2014 Departament d'Ensenyament No irregularitat
02/06/2014 Serveis Territorials d'Ensenyament a Barcelona Comarques No irregularitat
03/06/2014 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat