Resolució
Q-07710/2011 Disconformitat amb la tramitació d'una reclamació per danys pretesament ocasionats pel tancament de les portes d'un tren de la línia 2 del metro

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 12/12/2011
Data de l'últim moviment 03/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta que ha rebut de l'asseguradora de Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant, TMB) sobre la valoració econòmica derivada de l'incident que va patir en un tren de la línia 2 del metro el 3 d'octubre de 2011, en el sentit que desestima iniciar la tramitació del procediment de responsabilitat patrimonial.

Contingut

Un cop rebuda i valorada la informació tramesa per TMB, el Síndic constata que la tramitació donada a la reclamació de la persona interessada no s'adiu amb el procediment aplicable a aquest tipus de reclamació. 

En aquest sentit, el Síndic ha recordat a TMB que les reclamacions per danys relacionats amb el funcionament del servei públic que ofereix l'empresa s'han de tramitar d'acord amb les normes que regulen la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

Així mateix, li ha indicat que quan no hi ha acord entre la companyia asseguradora i el perjudicat, el protocol de tramitació d'aquestes reclamacions estableix que cal remetre la reclamació a l'Àrea Metropolitana de Barcelona perquè la tramiti d'acord amb el procediment indicat més amunt, la qual cosa no s'ha fet en aquest cas.

D'altra banda, el Síndic recorda a la persona interessada que, pel que fa al fons del cas plantejat, amb independència del procediment que cal seguir per tramitar la reclamació, per tenir dret a indemnització cal que quedi acreditada la realitat del dany i que la causa ha estat el funcionament del servei públic, i també que correspon a qui reclama acreditar aquestes circumstàncies.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/01/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2012 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/02/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/04/2012 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/06/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/07/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/11/2012 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Resolució
28/11/2012 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) Resolució
03/12/2012 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Seguiment finalitzat