El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a un recurs de reposició que va presentar al Departament de Territori i Sostenibilitat el dia 7 de novembre de 2012 contra la resolució d'inadmissió de la sol·licitud de revisió d'ofici de la resolució 3 de juny de 2010, d'incorporació d'un canvi substancial a l'autorització ambiental d'una empresa cimentera.
En vista del que s'exposa a l'informe tramès pel Departament de Territori i Sostenibilitat, el Síndic constata que el 25 de gener de 2013 es va resoldre la desestimació del recurs de reposició i que l'1 de febrer de 2013 l'Àrea d'Assessorament Jurídic a l'Àmbit de Medi Ambient va trametre la notificació de la resolució del conseller a la persona interessada.
A partir de l'anàlisi de la resolució que desestima el recurs de reposició i de les resolucions anteriors que inadmeten les sol·licituds de revisió d'ofici de la resolució de 3 de juny de 2010, el Síndic comprova que en els fonaments de dret cinquè i sisè de la resolució de 17 de setembre de 2012 d'inadmissió de les sol·licituds de revisió d'ofici, l'Administració reconeix que, tot i no haver-se omès el tràmit d'informació pública, l'anunci de l'aleshores Departament de Medi Ambient i Habitatge publicat al DOGC el 18 de març de 2010, en el qual no es feia menció a la modificació substancial de què era objecte l'activitat de l'empresa cimentera, era ?millorable? i ?no prou clar, o defectuós?.
A la mateixa resolució també es diu, en relació amb el títol d'aquest anunci, que ?s'observa que si bé no concorda exactament amb el títol de la resolució que finalitza el procediment d'autorització ambiental, de la qual s'ha sol·licitat la revisió d'ofici (...), fet que seria desitjable però no imprescindible, no es pot dir que no compleixi amb els requeriments dels articles que regulen el tràmit d'informació pública d'aplicació a aquest procediment. És clar que el títol ha de donar notícia del procediment que se sotmet a informació pública?.
Finalment, la resolució de 17 de setembre de 2012 afegeix que ?en el procediment seguit en el cas que ens ocupa, per donar compliment a la previsió al marc normatiu citat, es va publicar un anunci d'informació pública que, si bé no era prou indicatiu de la subjecció de l'expedient al tràmit d'avaluació d'impacte ambiental, sí que identificava l'autorització ambiental que emparava la sol·licitud?.
Val a dir que, en relació amb aquesta qüestió, no hi ha constància de l'existència de criteris o pautes per seguir a l'hora de redactar els anuncis d'informació pública per part dels diferents òrgans del Departament.
Per això, el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que valori la conveniència d'aprovar i fer públics uns criteris o unes pautes per a la publicació al DOGC o altres diaris o butlletins oficials dels anuncis d'informació pública que facin els òrgans del Departament relatius a les autoritzacions ambientals i, especialment, pel que fa a la inclusió al títol de l'anunci del diari o butlletí oficial de la menció ?modificació substancial? quan es tracti d'un tràmit d'aquesta rellevància. Igualment, el títol de l'anunci hauria de recollir la menció ?avaluació d'impacte ambiental? quan sigui necessari efectuar-ne una de nova.