La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que des del mes de novembre de 2011 no ha cobrat la prestació que té concedida i assegura que ha complert amb tots els compromisos assumits i que continua reunint els requisits per ser beneficiària de la prestació.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que la prestació es va suspendre mitjançant resolució de 17 de novembre de 2011 perquè la persona interessada no va complir correctament les seves obligacions en no haver comunicat canvis en la seva situació personal i/o econòmica. S'assenyala també que quan la persona interessada justifiqui els ingressos de maig i juny de 2011 es valorarà la represa del pagament.
Per la seva banda, el Síndic indica que no consten els canvis que es van produir en la situació personal i/o econòmica de la persona interessada, tot i que sembla que es tracta dels ingressos que va tenir durant els mesos de maig i juny de 2011, ja que en l'informe tramès només es fa referència a aquesta qüestió. En aquest sentit, cal tenir en compte que la persona interessada manifesta que aquests ingressos no són seus, sinó que corresponen a l'altra persona que figura com a titular del compte bancari, però que no té cap relació amb ella més enllà de compartir despeses de pis.
Si l'Administració considera que la situació al·legada per la persona interessada no es correspon amb la seva situació real, li hauria de requerir els justificants que consideri convenients i, si escau, instruir les proves oportunes, a fi de resoldre en conseqüència. No consta, però, que en aquest cas s'hagi fet així.
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui les mesures oportunes per donar continuïtat a aquest procediment, de manera que es valori la documentació presentada per la persona interessada en data 9 de novembre de 2011, i que es resolgui sobre la situació plantejada com més aviat millor.
Com a resultat d'això, el Síndic entén que caldria reprendre el pagament de la prestació al més aviat possible si es comprova que la persona interessada continuava reunint els requisits establerts. Altrament, en cas que es consideri que la documentació que va presentar era insuficient, se li hauria de requerir específicament els documents necessaris, a fi que pugui aportar-los i es resolgui en conseqüència.