Resolució
Q-07738/2012 Disconformitat amb la retirada de l'assignació de metge de capçalera i d'equip d'atenció primària

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 29/11/2012
Data de l'últim moviment 03/01/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les incidències tècniques amb què es troba de manera periòdica pel que fa a l'assignació del metge de capçalera i de l'equip d'atenció primària.

Exposa que des de fa més de cinc anys està vinculada a l'equip d'atenció primària de Sants i és visitada regularment per part del seu metge de capçalera. No obstant això, des de l'any 2009 pateix tota una sèrie d'incidències que fan que se li retiri l'assignació del seu metge i se li assigni un altre equip d'atenció primària sense que ho hagi sol·licitat prèviament ni hagi fet cap gestió en aquest sentit.

Arran d'aquests fets, en data 28 de febrer de 2012 va presentar la sol·licitud per tal que se li assignés novament el CAP de Sants i així es va concedir en data 1 de març de 2012. 

Tot i això, el mes de novembre de 2012 se li va assignar el CAP de Rosselló i, després de consultar-ne telefònicament el motiu, li van indicar que, arran d'una visita a un servei d'urgències, hi havia constància d'un document en què demanava aquest canvi. La persona interessada, però, manifesta que ni ha visitat cap servei d'urgències ni ha fet cap petició de canvi al CAP de Rosselló.

Contingut

Un cop analitzada la queixa de la persona interessada i la informació tramesa per l'Institut Català de la Salut, el Síndic arriba a la conclusió que, efectivament, tal com es queixava la persona interessada, com a mínim en tres ocasions s'ha produït la retirada de l'assignació del seu metge de capçalera sense que ni ella mateixa ni el CAP de Sants hagin fet cap gestió. 

Així doncs, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè des del Servei Català de la Salut o des d'on es consideri més apropiat, s'iniciï una investigació per esbrinar els motius pels quals es produeix aquesta retirada d'assignació i, tant si es produeix automàticament com si és fruit de la intervenció d'algun professional, s'introdueixin les mesures correctores oportunes per garantir a la persona interessada i a tots els usuaris que es trobin en la mateixa situació que no es produirà una nova retirada d'assignació d'aquest tipus.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/01/2013 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/03/2013 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2013 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
25/09/2013 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/12/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/12/2013 Departament de Salut Irregularitat
02/01/2014 Institut Català de la Salut Irregularitat
03/01/2014 Departament de Salut Seguiment finalitzat