Resolució
Q-07756/2012 Manca de resposta de l'Institut Català de la Salut a una reclamació relativa a l'exempció del pagament de la taxa de l'euro per recepta

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 29/11/2012
Data de l'últim moviment 04/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Institut Català de la Salut a la reclamació que va presentar el mes d'agost de 2012 perquè, d'acord amb la situació social i laboral que presenta, considera que no se li hauria d'exigir el pagament de la taxa de l'euro per recepta.

Contingut

El Síndic recorda que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. I ni tant sols en els casos que el silenci de l'Administració pugui donar lloc a entendre atorgat o denegat allò que es demana o que permeti presentar el recurs que correspongui, l'Administració està exempta de resoldre de manera expressa.

En aquesta mateixa línia, el Síndic es remet al Codi de bones pràctiques administratives que va aprovar el setembre de 2009 i en què es recull el deure de respondre expressament.

A més a més, pel que fa a aquest cas concret, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004, i d'aplicació a totes les entitats proveïdores (entre les quals es troba l'Institut Català de la Salut) determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit, com va fer la persona interessada.

En aquesta mateixa instrucció s'especifica que, en qualsevol cas, l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.

Atès el temps que ha transcorregut des que la persona interessada va presentar la seva reclamació i atès el silenci de l'Administració, el Síndic ha recordat al Departament de Salut l'obligació de l'Institut Català de la Salut de donar resposta a la seva reclamació d'una manera raonada, i l'insta a donar les ordres oportunes perquè així es faci.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/01/2013 Departament de Salut Resolució
04/02/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat