La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que se li presta des dels serveis socials de l'Oficina d'Atenció a les Famílies del districte 5 de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
Exposa que quan acudeix al servei no se la tracta respectuosament, i considera que els ajuts socials que rep no són suficients. Segons diu, ha demanat que se li tramiti la prestació de la renda mínima d'inserció però la seva referent social li ho nega.
De l'informe tramès per l'Àrea de Serveis Personals, Benestar i Famílies de l'Ajuntament de Sant Coloma de Gramenet es desprèn que la promotora no ha col·laborat en el compliment del seu pla de treball, si bé no es detallen quins són els compromisos que no ha complert.
En qualsevol cas, la queixa de la promotora es concretava sobretot en el tracte que ha rebut, que ella considera inadequat. Certament aquesta és una qüestió difícilment contrastable, però el Síndic recorda que cal dispensar a les persones usuàries dels serveis socials un tracte correcte, respectuós i cortès, sens perjudici de la valoració que tècnicament puguin fer els professionals sobre les demandes que presenten.
En aquest senti, convé recordar la importància d'oferir a les persones que demanen el suport dels serveis socials una informació clara sobre els recursos i les mesures de suport existents, els requisits per accedir a cadascuna d'aquestes mesures i, si escau, les raons per les quals es considera tècnicament que un determinat recurs no és adequat al seu cas. I, malgrat les dificultats que es puguin trobar en alguns casos, convé esmerçar esforços per traslladar aquesta informació de la manera més clara i comprensible possible.
D'altra banda, la promotora es queixava també que els professionals encarregats del seu cas no han tramitat la renda mínima d'inserció que sol·licitava.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet que els serveis socials es posin en contacte de nou amb la promotora a fi de possibilitar el seguiment del cas; que s'avaluï tècnicament la possibilitat de gestionar una sol·licitud de renda mínima d'inserció; que s'informi expressament la promotora de la valoració efectuada i de les condicions i els requisits establerts per accedir a aquesta prestació, i també que es valori la possibilitat d'altres mesures de suport que puguin ser adequades a les necessitats personals i socials detectades.