Resolució
Q-07802/2011 Disconformitat amb l'atenció telefònica que s'ofereix al CAP Santa Perpètua de Mogoda i amb la demora per dur a terme unes proves

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 14/12/2011
Data de l'últim moviment 10/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció telefònica que s'ofereix al CAP Santa Perpètua de Mogoda i amb la demora de cinc mesos perquè li facin unes proves.

Manifesta que quan truca al CAP per demanar hora ha d'esperar molta estona, que quan finalment l'atenen no li volen donar hora si no exposa quin és el motiu de la sol·licitud de visita i que el tracte no és correcte.

Segons exposa, ha presentat diverses reclamacions, però no està d'acord amb les respostes que se li ofereixen.

Contingut

Pel que fa a la qüestió de l'atenció telefònica, el Departament de Salut informa que aquest servei funciona amb normalitat i no s'ha detectat cap anomalia. Sobre la indagació del motiu de consulta que origina la demanda, manifesta que el personal administratiu el pregunta a fi d'anotar-lo en cadascuna de les visites programades i per gestionar-les millor. Tot i això, si l'usuari no vol donar-lo, se li dóna hora de visita igualment. 

Pel que fa a la qüestió de la demora en la realització de les proves, el Departament informa que les proves de què estava pendent la promotora no depenen del centre. 

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic observa que, pel que fa a l'atenció telefònica, hi ha discrepàncies entre el que va manifestar la persona interessada i la informació facilitada des del Departament de Salut, la qual cosa dificulta la intervenció del Síndic, ja que qualsevol acció investigadora de la institució s'enfrontaria a la dificultat d'objectivar els fets als quals es fa referència.

Tot i això, el Síndic coincideix amb la promotora en el sentit que no considera apropiat que el personal administratiu que atén la trucada de demanda de visita amb el metge de capçalera pregunti a l'usuari quin és el motiu de la visita. Cada professional ha de tenir accés, només, a aquelles dades que li siguin necessàries per dur a terme la seva feina de manera òptima, i el motiu de la visita no és una dada necessària per a la programació de la visita d'un usuari.

Per tant, suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè quan els usuaris del CAP Santa Perpètua de Mogoda programin la seva visita amb el metge de capçalera via telefònica no se'ls pregunti sobre quin és el motiu de la visita.

Finalment, pel que fa a la demora en la programació de les proves a què s'havia de sotmetre la persona interessada, el Departament s'ha limitat a afirmar que es tracta de proves que escapen el control del CAP, informació del tot irrellevant i insuficient per donar una resposta raonada a la persona interessada.

En aquest sentit, el Síndic recorda al Departament que les entitats objecte d'investigació per part d'aquesta institució han de trametre un informe al Síndic sobre els actes investigats, juntament amb la documentació que escaigui, informació que, en aquest cas, i sobre aquest punt concret de la queixa de la promotora, no s'ha facilitat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/01/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/03/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/07/2012 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/03/2013 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/04/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/05/2013 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
10/07/2013 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/08/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
09/09/2013 Departament de Salut Vulneració
10/09/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat