La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va interposar contra l'Ajuntament de Calafell pels danys que va patir en una caiguda a la via pública el 9 de juliol de 2010.
D'acord amb la documentació aportada, consta que en data 22 de desembre de 2010 es va admetre a tràmit la reclamació esmentada, però la persona interessada encara no ha rebut cap més escrit amb relació a la tramitació de la seva reclamació.
El Síndic considera que des que la persona interessada va presentar la reclamació en data 10 de juliol de 2010 ha transcorregut un termini molt superior al que està legalment i reglamentàriament establert de sis mesos per dur a terme tots els actes d'instrucció previs a la seva resolució, sense que de la documentació de què es disposa es pugui deduir l'existència d'alguna raó que justifiqui aquesta demora excessiva en la tramitació d'aquest expedient.
Si bé és cert que la dilació en la tramitació no sempre té conseqüències indemnitzatòries, aquestes es produeixen quan la durada s'ha de qualificar d'irracional, desproporcionada o desaforada.
El Síndic considera, doncs, que d'acord amb el principi d'oficialitat, que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el procediment està sotmès al criteri de celeritat i s'ha d'impulsar d'ofici en tots els seus tràmits. En conseqüència, demana a l'Ajuntament de Calafell que adopti totes les mesures que té a l'abast perquè la tramitació d'aquest expedient no es dilati més en el temps.