El promotor de la queixa manifesta que el mes de juliol de 2011 va presentar la sol·licitud de la prestació de la renda mínima d'inserció mitjançant els serveis socials bàsics de Cellera de Ter. Indica que amb posterioritat la treballadora social li ha comunicat que la seva sol·licitud ha estat denegada, però no ha rebut la resolució corresponent.
L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ha tramès un informe al Síndic juntament amb una còpia de la resolució de 16 de desembre de 2011 per la qual es denegava la prestació sol·licitada pel promotor. Tot i això, no es concreta si aquesta resolució va ser notificada efectivament a la persona interessada, i per tant no es resol la situació concreta que motivava la queixa.
Cal tenir en compte que, segons disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, s'han de notificar a les persones interessades les resolucions i els actes administratius que afectin els seu interessos, i que aquesta notificació s'ha de fer de manera que hi hagi constància de la recepció per part de la persona interessada o el seu representant.
Així, sens perjudici de les gestions que la persona interessada pugui fer en aquest sentit, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les ordres oportunes perquè l'òrgan gestor verifiqui les circumstàncies en què s'ha dut a terme la notificació en aquest cas i, en cas que es comprovi que no s'ha efectuat correctament, es trameti a la persona interessada la notificació de la resolució esmentada, d'acord amb les condicions previstes legalment.