El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament del Masnou li reclami la quota de l'any 2013 per a la utilització de les instal·lacions del complex esportiu municipal.
Exposa que es va donar de baixa del servei per telèfon a finals de l'any 2012, i que no va fer ús de les instal·lacions esportives durant l'any 2013, motiu pel qual considerava no li corresponia pagar la quota per aquest servei.
L'Ajuntament li ha respost que l'ordenança fiscal que regula aquest preu públic estableix que les baixes s'han de tramitar al complex esportiu o a l'oficina d'atenció al ciutadà, ja sigui presencialment o mitjançant un document escrit, però que en el seu expedient no constava cap sol·licitud de baixa, i que la no-utilització de les instal·lacions no provocava la baixa de cap tipus d'abonament.
Al Síndic li consta que en el moment en què el promotor es va donar d'alta al complex esportiu, l'11 de març de 2010, se li va lliurar una nota informativa, en la qual consta la informació següent:
?En qualsevol cas, les modificacions i baixes s'hauran de cursar abans que finalitzi el període corresponent. Per cursar qualsevol alteració o baixa de l'abonament es pot optar fer-ho mitjançant:
a) Trucada telefònica als telèfons següents [...]
b) Personalment a l'OAC
c) Per escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament (OAC)?.
D'acord amb el contingut d'aquesta nota informativa, el Síndic considera que l'Ajuntament ha d'acceptar vàlidament efectuada la baixa del promotor mitjançant trucada telefònica. A més, cal tenir en compte que es va verificar que el promotor no va fer ús de les instal·lacions esportives durant l'any 2013.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament del Masnou, d'una banda, que estimi vàlida la baixa efectuada pel promotor telefònicament a finals de l'any 2012, i que doni de baixa la quota corresponent a l'any 2013; i de l'altra, que efectuï les correccions necessàries perquè la informació que s'atorga als ciutadans en la nota informativa d'alta al servei municipal esportiu sigui congruent i coherent amb la regulació que en fa l'Ordenança fiscal pel que fa a la gestió i tramitació de les baixes.