Resolució
Q-07913/2011 |
Disconformitat amb un procediment de tramitació de la llicència d'activitat per exercir l'activitat de consultori mèdic en una finca del Passeig de Gràcia de Barcelona |
Matèries |
Administració pública i tributs |
Tributs |
Tributs locals |
|
|
Data d'inici |
16/12/2011 |
Data de l'últim moviment |
31/08/2012 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Ajuntament de Barcelona |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb un procediment de tramitació de la llicència d'activitat per exercir l'activitat de consultori mèdic en una finca del Passeig de Gràcia de Barcelona.
Exposa que després de diverses reunions amb els tècnics municipals i de satisfer l'impost sobre instal·lacions, construccions i obres i la taxa per la llicència, autorització o comunicació, en data 1 de juny va rebre una acta de denegació de l'obertura del centre, sense que, a consideració del promotor de la queixa, la resolució estigués motivada ja que no fa constar els elements de dret i de fet en què es basa.
Exposa que des d'aleshores intenta aconseguir la llicència d'activitat pertinent per dur a terme l'activitat econòmica que tenia prevista, i considera que el departament que els ha d'autoritzar les llicències els posa moltes dificultats i que sent inseguretat jurídica, atès que la informació que li donen els tècnics i sobre la base de la qual actua és variant, els criteris sobre l'aplicació de les normes són subjectius i la tramitació és lenta.
En data 14 de novembre de 2011 va sol·licitar de nou la llicència d'activitat, però encara no ha estat resolta.
També considera que els tributs que va pagar li han de ser retornats perquè no ha pogut obtenir la llicència d'activitat.
Contingut
Un dels motius de queixa exposats pel promotor ha estat les dificultats amb què s'ha trobat en el decurs de la tramitació de la llicència per dur a terme l'activitat econòmica pretesa.
En relació amb aquest assumpte, el Síndic no pot determinar ni valorar el contingut i la qualitat de la informació que els tècnics municipals van donar al promotor de la queixa, ja que la informació de què es disposa és contradictòria i es basa en manifestacions de caràcter verbal i sobre les quals no es disposa d'elements de prova que permetin una acreditació fefaent dels fets.
Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona que l'activitat d'informació i assistència als ciutadans en el marc de l'atorgament de llicències ha de respondre als principis de bona administració. A aquest efecte, el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges estableix que l'Administració ha d'informar i orientar les persones sobre els requisits jurídics i tècnics que les disposicions imposen als projectes, a les actuacions o les sol·licituds que es proposin dur a terme.
Dit això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
04/01/2012 |
Districte de Gràcia |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/03/2012 |
Districte de Gràcia |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/04/2012 |
Ajuntament de Barcelona |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/08/2012 |
Ajuntament de Barcelona |
Resolució |
31/08/2012 |
Ajuntament de Barcelona |
Seguiment finalitzat |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009) |