Resolució
Q-07913/2013 Manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 07/11/2013
Data de l'últim moviment 12/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions derivades de la seva mare.

Concretament, es queixa de la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes derivada d'aquest procediment que va fer en data 4 de desembre de 2012. Exposa que la seva mare va morir el 15 de novembre de 2012, i que només s'ha fet efectiu el pagament del mes d'octubre de 2012.

Contingut

El Síndic posa de manifest que en aquest cas s'ha superat amb escreix el termini de resposta establert normativament, i recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
 
És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que, si en cara no s'ha fet, s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada pel promotor i que se li doni resposta sense demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/11/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/01/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/02/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
21/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
12/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar