Q-07931/2015 | Queixa referida a la situació de risc en què es podria trobar una menor |
|
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
La promotora de la queixa exposa la situació de risc en què es podrien trobar ella i la seva filla arran d'una presumpta situació d'assetjament exercida per part del seu exmarit i pare de la menor des del desembre de 2014. Indica que ha intentat denunciar els fets als Mossos d'Esquadra però que per por a represàlies i a les poques garanties de protecció no va arribar a denunciar-ho, tot i que va informar de la presència de càmeres de vigilància i gravació i de la tinença d'armes dins del domicili del seu exmarit sense la llicència corresponent. L'Ajuntament de Mataró ha informat que la policia local del municipi no ha tingut denúncies ni coneixement d'actuacions directes en relació amb aquest assumpte, però que en consultar les bases de dades de la Direcció General de la Policia de Catalunya s'ha pogut constatar que la promotora de la queixa ha interposat diverses denúncies en relació amb els fets esmentats, i que les denúncies corresponen a la competència del Cos dels Mossos d'Esquadra. El Síndic entén que en aquest cas, en què la persona interessada ha comunicat a diversos serveis la sospita d'un possible maltractament i d'una situació de risc vers la seva filla, s'haurien d'haver activat les actuacions previstes al Protocol per a l'abordatge de situacions de maltractament i de risc social en infants i adolescents, elaborat l'octubre de 2008 per la Secció Infància i Família del Servei de Benestar Social de l'Ajuntament de Mataró, d'acord amb el que estableixen la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, i la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials. En aquest cas forma part de l'àmbit d'atribucions de l'Ajuntament de Mataró examinar la situació familiar i personal d'aquest infant i valorar si la denúncia de la mare de possible maltractament està indicant una possible situació de risc que s'hagi d'atendre mitjançant la intervenció dels Mossos d'Esquadra i recollint informació del centre d'atenció a la dona i de tots els serveis que tenen relació amb la menor, en especial el centre escolar i el centre de salut. Així doncs, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Mataró que d'acord amb aquestes consideracions reculli informació per valorar la situació en què es troba la menor arran de la separació conflictiva relatada per la seva mare.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
18/09/2015 | Servei Català de la Salut SCS | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/09/2015 | Direcció General de la Policia | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/09/2015 | Ajuntament de Mataró | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/10/2015 | Direcció General de la Policia | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/10/2015 | Ajuntament de Mataró | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/10/2015 | Direcció General de la Policia | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/10/2015 | Ajuntament de Mataró | Resolució pendent d'acceptació |
03/11/2015 | Servei Català de la Salut SCS | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
09/11/2015 | Departament d'Interior | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/11/2015 | Departament de Salut | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/11/2015 | Ajuntament de Mataró | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
10/12/2015 | Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya | Altres formes de finalitzar |
10/12/2015 | Departament d'Interior | No irregularitat |
10/12/2015 | Departament de Salut | Resolució pendent d'acceptació |
10/12/2015 | Ajuntament de Mataró | Irregularitat |
10/12/2015 | Direcció General de la Policia | No irregularitat |
13/01/2016 | Departament de Salut | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |