El promotor de la queixa fa referència a un concurs de mèrits i capacitats per a la provisió d'un lloc de treball a la Comissió Jurídica Assessora en què, per tal d'acreditar els mèrits i les capacitats, els candidats han d'elaborar una memòria que versi sobre el contingut funcional del lloc que s'ha de proveir i que s'ha de presentar en el mateix termini establert per a la presentació de sol·licituds.
El promotor manifesta que a la Generalitat les vacants s'ocupen provisionalment durant anys i amb posterioritat es convoca un concurs públic, de manera que es vulnera el principi d'igualtat, atès que un dels aspirants ja ha desenvolupat el càrrec i, a més de conèixer amb antelació el moment en què es convocarà el concurs, té tots els elements necessaris per elaborar la memòria.
En el document tramès per la Comissió Jurídica Assessora es posa de manifest que, tal com exposava la persona interessada, en el procediment formalment convocat per proveir, mitjançant un concurs específic de mèrits i capacitats, un lloc de treball a la Comissió Jurídica Assessora, ha participat com a aspirant una persona que amb anterioritat va ser seleccionada per desenvolupar en comissió de serveis les funcions pròpies del lloc que ara es proveeix de forma definitiva. Posteriorment, el Síndic ha comprovat que el nomenament ha recaigut en aquesta persona.
De l'examen del contingut de l'article 18 del Decret 123/1997, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració de la Generalitat, es comprova que la redacció de les bases de la convocatòria, pel que fa a l'elaboració de la memòria pels candidats, s'ajusta a les previsions normatives. Tot i això, el Síndic discrepa de les consideracions relatives al termini establert per presentar-la.
Certament, no hi ha un criteri legalment ni reglamentari establert amb relació al termini per a la presentació de la memòria. Igualment, és possible que altres organismes, entitats o departaments de la Generalitat hagin efectuat convocatòries sense haver establert un termini addicional per a la presentació.
Tanmateix, si bé és cert que en aquest cas la memòria servia per acreditar els mèrits i les capacitats a què es refereix la base 5.2 de la convocatòria, no és menys cert que tot i que no havia de ser valorada sinó en la segona fase de concurs, la convocatòria la convertia de facto en requisit i no en mèrit.
En conseqüència, i atès que els mèrits no poden ser configurats al mateix temps com a requisits en les convocatòries de provisió de llocs de treball ni, per tant, donar lloc a l'exclusió del concurs dels participants, sinó que han de ser objecte de valoració en la fase i en la forma prevista a la convocatòria, el Síndic suggereix que, d'ara endavant, quan l'elaboració de la memòria sigui obligatòria per acreditar determinats mèrits, s'estableixi un termini per presentar-la diferenciat del de la sol·licitud de participació.