El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un procediment sancionador de trànsit per no haver identificat el conductor responsable de la comissió d'una infracció. Manifesta que va rebre la resolució sancionadora de l'expedient, però que prèviament no havia rebut cap notificació, motiu pel qual no va poder presentar al·legacions ni fer el pagament amb bonificació.
Per això, el 18 de març de 2013 va presentar un recurs extraordinari de revisió en què sol·licitava la suspensió de l'execució de la sanció i l'arxivament del procediment, al qual encara no ha rebut resposta.
Atès que en el moment de la infracció la denúncia no va ser lliurada en mà, les notificacions en què es requeria el titular del vehicle perquè facilités la identitat del conductor responsable de la infracció es van trametre a una adreça de Barcelona que correspon al NIF de l'empresa titular del vehicle.
Tot i això, aquesta adreça no és la que figura al Registre de Conductors i de Vehicles, i les notificacions van resultar infructuoses. No es pot concloure, doncs, que el titular del vehicle amb el qual es va cometre la infracció detectada fos ?degudament requerit? per identificar el conductor responsable.
El Síndic entén que el Servei Català de Trànsit podia haver intentat practicar les notificacions al domicili de l'empresa propietària de l'automòbil, al municipi de Martorell, la qual cosa hauria permès al promotor respondre al requeriment i haver gaudit de la bonificació del 50% del pagament de la sanció sense formular al·legacions.
Ateses aquestes circumstàncies i atès que encara no s'ha resolt el recurs extraordinari de revisió formulat pel promotor el 18 de març de 2013, el Síndic demana al Departament d'Interior que doni les ordres oportunes per tal que es resolgui el recurs, s'estimin les al·legacions del promotor i es deixi sense efecte la sanció imposada.