La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb diversos aspectes d'un expedient sancionador tramitat a nom d'una empresa per no identificar en temps i forma el conductor responsable d'una infracció de trànsit comesa amb un vehicle de l'empresa.
Entre altres coses, la persona interessada manifesta el seu descontentament davant del fet que se li hagi fet arribar la provisió de constrenyiment sense donar resposta al recurs que va presentar en data 30 d'agost de 2013 contra la resolució sancionadora.
El Síndic ha informat la persona interessada que la interposició del recurs no suspèn l'execució de la sanció. Ara bé, en vista que, segons manifesta, el recurs encara no s'ha resolt, el Síndic recorda a l'Institut Municipal d'Hisenda l'obligació de les administracions de donar resposta expressa a les sol·licituds dels ciutadans.
Aquesta obligació forma part del dret a una bona administració reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i es troba regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que es notifiqui dins del termini legalment establert.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.