Resolució
Q-08011/2011 Disconformitat amb la llista d'espera per ser visitat per un traumatòleg de l'Hospital de Viladecans

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 21/12/2011
Data de l'últim moviment 20/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera per ser visitat per un traumatòleg de l'Hospital de Viladecans.

Contingut

En el correu electrònic que va enviar el CatSalut al promotor de la queixa es relacionen totes les visites, proves i derivacions que se li han fet des que es va lesionar, i es conclou que en cap moment va estar desatès pel sistema perquè el traumatòleg va decidir mantenir la fèrula dues setmanes més i el 2 de gener ja el va visitar el metge rehabilitador.

Tot i això, en aquest correu electrònic es passa per alt que, precisament, si el traumatòleg va decidir mantenir la fèrula va ser perquè el pacient, preocupat per la seva situació i sense saber si havia de mantenir la fèrula o no, va acudir sense cita a la consulta.

El Síndic recorda que d'acord amb la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002, el pacient té dret a gaudir dels serveis d'atenció sanitària i a rebre una atenció continuada i integral, de manera que hi ha d'haver mecanismes de coordinació i cooperació entre els diversos centres i serveis.

La Carta també recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès al més aviat possible i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.

Així, atès que en el cas del promotor la programació d'una nova visita de control va excedir el temps recomanat pel facultatiu i va haver de ser la persona interessada qui va haver de corregir aquesta situació, el Síndic recorda al Departament de Salut la necessitat que s'adoptin les mesures que calguin perquè s'acurtin els terminis d'espera tant com sigui possible de manera que els ciutadans vegin reconegut el dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/04/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/09/2012 Departament de Salut Altres formes de finalitzar