En el correu electrònic que va enviar el CatSalut al promotor de la queixa es relacionen totes les visites, proves i derivacions que se li han fet des que es va lesionar, i es conclou que en cap moment va estar desatès pel sistema perquè el traumatòleg va decidir mantenir la fèrula dues setmanes més i el 2 de gener ja el va visitar el metge rehabilitador.
Tot i això, en aquest correu electrònic es passa per alt que, precisament, si el traumatòleg va decidir mantenir la fèrula va ser perquè el pacient, preocupat per la seva situació i sense saber si havia de mantenir la fèrula o no, va acudir sense cita a la consulta.
El Síndic recorda que d'acord amb la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002, el pacient té dret a gaudir dels serveis d'atenció sanitària i a rebre una atenció continuada i integral, de manera que hi ha d'haver mecanismes de coordinació i cooperació entre els diversos centres i serveis.
La Carta també recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès al més aviat possible i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.
Així, atès que en el cas del promotor la programació d'una nova visita de control va excedir el temps recomanat pel facultatiu i va haver de ser la persona interessada qui va haver de corregir aquesta situació, el Síndic recorda al Departament de Salut la necessitat que s'adoptin les mesures que calguin perquè s'acurtin els terminis d'espera tant com sigui possible de manera que els ciutadans vegin reconegut el dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.