Resolució
Q-08046/2011 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 21/12/2011
Data de l'últim moviment 16/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció.

Exposa que el 5 d'agost va rebre per correu certificat a casa seva el xec de la prestació de la renda mínima d'inserció, que va cobrar en una oficina de la Caixa a Yuncos (Toledo), municipi on es va desplaçar per visitar un familiar malalt. Des de llavors que no ha tornat a cobrar la prestació, tot i que ha anat a totes les entrevistes de l'orientadora i la treballadora socials. A finals de desembre va rebre una carta certificada en què se li comunicava que li havien suspès la prestació per haver traslladat el seu domicili fora de Catalunya.

Contingut

En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica les diferents resolucions que s'han dictat en aquest expedient, que no hi ha constància que s'hagi interposat cap recurs d'alçada i que queda pendent el cobrament del xec de juliol i els endarreriments meritats fins a la data de la resolució de la suspensió, que no s'han pogut abonar per manca de disponibilitat de tresoreria. 

D'acord amb aquesta informació, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'actuació administrativa s'ha de regir per principis d'eficàcia i celeritat i que la demora en la tramitació d'aquests expedients de la renda mínima d'inserció afecta de forma molt negativa els drets de les persones. En aquest sentit, cal tenir en compte que aquesta prestació atén les necessitats més bàsiques dels col·lectius més febles de la societat, i que la demora en la resolució o el pagament de les prestacions pot donar lloc a situacions en què les necessitats bàsiques del dia a dia d'aquestes persones no estan cobertes, amb el risc d'exclusió social que això comporta. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament que adopti les mesures oportunes per tal que es pugui dur a terme l'abonament al promotor de les mensualitats pendents de pagament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/02/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/05/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/06/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
01/04/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
06/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/08/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
18/08/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
18/06/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
09/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
16/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat