La promotora de la queixa exposa que en data 15 de setembre de 2011 el Consorci de l'Habitatge de Barcelona va adjudicar-li, de forma definitiva, un habitatge social, atès que la seva unitat de convivència complia els requisits exigits a les bases de la convocatòria de l'expedient d'adjudicació, publicades al DOGC en data 27 de maig de 2010, i a l'article 7 del Reglament de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial de Barcelona.
Tot i això, manifesta que el pis encara no li ha estat lliurat i que, malgrat el temps transcorregut i els diversos intents de sol·licitud d'informació vers l'estat del seu expedient, encara no ha rebut cap resposta.
En l'informe del Consorci de l'Habitatge de Barcelona s'indiquen els motius que justifiquen la demora en l'adjudicació del pis i les diverses incidències, que finalment han quedat resoltes amb l'adjudicació definitiva d'un habitatge a la persona interessada. No obstant això, la promotora indica que no ha estat fins al 2 de març de 2012 que ha signat el contracte de lloguer amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
De la documentació de què es disposa es desprèn que el Consorci, el dia 13 de desembre de 2011, ja va ser informat dels problemes que presentava el primer habitatge adjudicat però, tot i així, va decidir esperar a finalitzar les reparacions i no va ser fins al febrer de 2012 que es va optar per una nova adjudicació.
Tot i que es constata que el Consorci de l'Habitatge de Barcelona ha resolt el problema amb una nova adjudicació, el Síndic li suggereix que adopti les mesures oportunes per tal que entre la data d'adjudicació i la data de lliurament dels habitatges no transcorri un període de temps excessiu que frustri les expectatives de les persones que han resultat afavorides amb l'adjudicació d'un habitatge.
Fet aquest suggeriment, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions amb relació a aquest assumpte.